MH Produktionsteknik startades år 2019 av Mats Högman och levererar konsulttjänster inom lean-baserad produktionsteknik och projektering. Under hans tid som produktionsingenjör på några av Sveriges största företag kom han till insikt med att det finns ett behov på marknaden; att vara mer tillgänglig genom att stötta företag i deras förbättringsarbete. Sedan en tid tillbaka har han tagit hjälp av Talenom med redovisningen.
Varför valde du att arbeta med en redovisningsbyrå och inte sköta bokföringen själv?
Till en början var det jag själv som skötte redovisningen. Det kom dels att bli en stress över osäkerheten om jag bokfört rätt. Dels tappade jag värdefull tid som istället kunnat läggas på uppdrag. Då valde jag att lägga ut jobbet på en redovisningsbyrå.
Vad var viktigt när du valde redovisningsbyrå?
Jag ville ha en redovisningsbyrå som tog sig an helheten. Jag tänkte mig att jag skulle tillhandahålla alla underlag så skulle konsulten sköta resten, och säga ifrån om något saknades. Jag ville även ha någon att fråga till råds när så behövdes.
Många upplever det krångligt att komma igång med sin redovisning, hur var uppstarten tillsammans med Talenom?
Jag hade ganska bra koll på mina underlag så vi var igång på några timmar. Jag fick en introduktion i bokföringsprogrammet, och vilka behörigheter som behövdes på banken och hos Skatteverket.
Upplever du att Talenom har uppfyllt dina önskemål?
Det har fungerat exakt så som jag tänkte mig att det skulle göra. Jag sköter löner, underlag och kvitton direkt i appen. Fakturerar via bokföringsprogrammet. Sedan tar konsulten över med bokföringen och skickar kvartalsrapporter.
Kontakta MH Produktionsteknik AB:
Tel: 070-290 60 41
E-post: mats@mhproduktionsteknik.se
Hemsida: www.mhproduktionsteknik.se.
Som egenföretagare måste du ofta lösa många situationer väldigt fort. Då är det extra viktigt att ha rätt kompetens som kan se till att du kan vara så flexibel och effektiv som kunden ofta kräver. Här på Talenom har vi branschspecifika team som jobbar med alla typer av branscher. Därför vet vi vikten av rätt försystem, enkel kommunikation och smarta betalningslösningar.
Vi har den kompetensen som du behöver för att utvecklas och den branscherfarenhet som gör att du får de råd du inte visste att du behövde. Hur gör du för att finansiera företaget om du fått likviditetsproblem? Vi kan hjälpa dig med en affärsplan, budget och det du behöver för en riktig kostnadskontroll. Då kan du koncentrera dig på att driva ett så bra företag som möjligt.
Text: Tomas Friman / Talenom – och från mhproduktionsteknik.se
Att vara Certifierad Bygglet Partner innebär att vi som byrå har genomgått en gedigen utbildning i hur Bygglet fungerar, och hur systemet kan anpassas på bästa sätt mot olika företag och yrkesgrupper inom byggbranschen. Detta för att möjliggöra att vi på ett effektivt sätt kan stötta våra kunder så bra som det bara går. Både när det kommer till att spara in tid på administration och öka lönsamheten i er verksamhet.